Рассказ о пневмонии на английском
Pneumonia
is an acute inflammation of the lung. It may be caused by bacteria or
viruses. It may follow a cold and bronchitis, or may come on
suddenly. It may also be a complication of measles of whooping cough.
The child looks ill, has fever, cough, and very rapid breathing. He
may also complain of pain in the chest. A doctor should be consulted,
and, depending on the severity the child may be treated at home or
admitted to a hospital. If his breathing is very rapid, he may need
oxygen. Most pneumonias can be treated with antibiotics. Pneumonia
can be dangerous in a malnourished child, or in very young children,
especially if it is due to, an organism called staphylococcus. Viral
pneumonia cures gradually. The child should be kept in bed, given
plenty of water and a highly nourishing diet.
Notes
acute | -острый, сильный |
inflammation | -воспаление |
toconfirm | -подтверждать |
malnourished | -плохо питающийся |
cure | -лечить |
nourishingdiet | -полноценное питание |
Answer
the questions to the text:
Ispneumonia an acute inflammation of the lungs?
Whatit may be caused by?
Whatit may follow after?
Whatare the symptoms of pneumonia?
Maythe child be treated at home or at hospital?
Inwhich case the child may need oxygen?
Canmost pneumonias be treated with antibiotics?
Пневмония
Пневмония
это острое воспаление легких. Она может
быть вызвана бактериями или вирусами.
Это может быть следствием простуды и
бронхита, или может возникнуть внезапно.
Она также может быть осложнением кори
коклюша.Ребенок выглядит больным, имеет
высокую температуру, кашель, и очень
быстрое дыхание. Он может также жаловаться
на боли в груди. Нужно проконсультироваться
с врачом, и, в зависимости от тяжести
ребенок может получать лечение на дому
или госпитализирован. Если его дыхание
очень быстрое, ему может понадобиться
кислород. Большинство пневмоний можно
лечить с помощью антибиотиков. Пневмония
может быть опаснойуплохо питающегося
ребенка, или у очень маленьких детей,
особенно если это происходит из-за,
организма, называемого стафилококк.
Вируснаяпневмония лечится постепенно.Ребенок
должен быть на постельном режиме,
получать большое количество воды и
полноценное питание.
Ответьте
на вопросы к тексту:
Являетсяли пневмония острым воспалением легких?
Чемэто может быть вызвано?
Чтоэто может последовать после?
Каковысимптомы пневмонии?
Ребенкаможно лечить на дому или в больнице?
Вкаком случае ребенок может нуждатьсяв кислороде?
Большинствопневмоний можно лечить антибиотиками?
Pregnancy
Pregnancy
is a period of excitement, expectancy and a bit of fear and
nervousness for the future mother. It should be an exciting
experience, and for that, love and consideration of the family as
well as knowledge of what changes are taking place in the body and
what to expect, is important.
The
first 3 months of pregnancy are important because during this period
the baby’s organs, like brain, heart kidneys, limbs, eyes and ears
are being formed. Avoid any medicine during this period. Some
medicines can be harmful to the growing baby and so no medicines,
particularly pills for sickness, aches and anxiety should be
taken without the advice of the doctor.
The
normal the baby is in the mother’s womb is 40 weeks — 9
months and 1 week, but a few days earlier or later is within the
range of normality. A baby who is born earlier than his is
called premature.
Notes
pregnancy | -беременность |
toexpect | -ожидать |
toavoid | -избегать, исключать |
advice | -совет, консультация |
womb | -матка |
range | -диапазон, предел |
premature | -преждевременный, недоношенный |
Answer
the questions to the text:
Ispregnancy a period of excitement and expectancy?
Whatperiod is more important for a future mother?
Isit harmful to take some pills during the pregnancy?
Соседние файлы в предмете [НЕСОРТИРОВАННОЕ]
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
Источник
Автор admin На чтение 7 мин. Просмотров 1 Опубликовано 22 ноября, 2020
Pneumonia is an acute inflammation
Pneumonia is an acute inflammation of the lung. It may
be caused by bacteria or viruses. It may follow a cold and
bronchitis, or mav come on suddenly. It may also be a com¬
plication of measles or whooping cough. The child looks ill,
has fever, cough, and very rapid breathing. He may also com¬
plain of pain in the chest. A doctor should be consulted, and
depending on the severity the child may be treated at home
or admitted to a hospital. If his breathing is very rapid, he may
need oxygen. Most pneumonias can be treated with antibi¬
otics. Pneumonia can be dangerous in a malnourished child,
or in very young children, especially if it is due to an organ¬
ism called staphylococcus. Viral pneumonia cures gradually.
The child should be kept in bed, given plenty of water and a
highly nourishing diet.
Пневмония является острое воспаление легких. Это может
быть вызвано бактериями или вирусами. Это может следовать холодная и
бронхит или MAV приходят внезапно. Он также может быть com¬
пликация корь или коклюш. Ребенок выглядит больным,
лихорадка, кашель, и очень быстрое дыхание. Он может также com¬
равнину боли в груди. Врач должен проводить консультации, и
в зависимости от тяжести ребенок может быть лечение на дому
или в больницу. Если его дыхание очень быстро, он может
нуждаются в кислороде. Большинство пневмонии можно лечить с antibi¬
биотиков. Пневмония может быть опасным в истощенных детей,
или в очень маленьких детей, особенно если это связано с organ¬
изма называется стафилококк. Вирусные пневмонии лечения постепенно.
Ребенок должен иметь в постели, учитывая большое количество воды и
очень питательный рацион.
пневмония является острым воспалением легких.это может быть вызвано бактерий или вирусов «.он может следовать, холодный и
бронхит или мав пришла внезапно.он также может быть com ¬
plication кори или коклюша.ребенок выглядит плохо,
жар, кашель, и очень быстрое дыхание.он может также com ¬
простой боли в груди.врач должен ознакомиться и
в зависимости от тяжести ребенок может рассматриваться на родине
или помещены в больницу.если его дыхание очень быстро, он, возможно,
нужен кислород.большинство pneumonias можно относиться с antibi ¬
otics.пневмония может быть опасен в недоедания детей,
или в очень маленьких детей, особенно если это связано с органом, ¬
изм «стафилококк.вирусная пневмония лечит постепенно.
ребенок должен оставаться в постели,учитывая большое количество воды и
Источник
Текст пневмония на английском с переводом на русский
Pneumonia is an acute inflammation of the lung. It may
be caused by bacteria or viruses. It may follow a cold and
bronchitis, or mav come on suddenly. It may also be a com¬
plication of measles or whooping cough. The child looks ill,
has fever, cough, and very rapid breathing. He may also com¬
plain of pain in the chest. A doctor should be consulted, and
depending on the severity the child may be treated at home
or admitted to a hospital. If his breathing is very rapid, he may
need oxygen. Most pneumonias can be treated with antibi¬
otics. Pneumonia can be dangerous in a malnourished child,
or in very young children, especially if it is due to an organ¬
ism called staphylococcus. Viral pneumonia cures gradually.
The child should be kept in bed, given plenty of water and a
highly nourishing diet.
Результаты (русский) 1: [копия]
Пневмония является острое воспаление легких. Это можетбыть вызваны бактериями или вирусами. Он может следовать холодной ибронхит или МАВ приходят внезапно. Он также может быть com¬пликация корь и коклюш. Ребенок выглядит плохо,есть лихорадка, кашель и очень учащенное дыхание. Он также может com¬равнина боли в груди. Следует проконсультироваться с врачом, ив зависимости от тяжести ребенок может лечить на домуили допущенных в больницу. Если его дыхание является очень быстрым, он можетнужен кислород. Большинство пневмоний можно лечить с помощью antibi¬otics. Пневмония может быть опасным в недоедающих детей,или в очень маленьких детей, особенно если это связано с organ¬ISM, называется стафилококк. Вирусная пневмония лечит постепенно.Ребенок должен храниться в постели, учитывая большое количество воды иочень питательная диета.
переводится, пожалуйста, подождите..
Результаты (русский) 2:[копия]
Пневмония является острое воспаление легких. Это может
быть вызвано бактериями или вирусами. Это может следовать холодная и
бронхит или MAV приходят внезапно. Он также может быть com¬
пликация корь или коклюш. Ребенок выглядит больным,
лихорадка, кашель, и очень быстрое дыхание. Он может также com¬
равнину боли в груди. Врач должен проводить консультации, и
в зависимости от тяжести ребенок может быть лечение на дому
или в больницу. Если его дыхание очень быстро, он может
нуждаются в кислороде. Большинство пневмонии можно лечить с antibi¬
биотиков. Пневмония может быть опасным в истощенных детей,
или в очень маленьких детей, особенно если это связано с organ¬
изма называется стафилококк. Вирусные пневмонии лечения постепенно.
Ребенок должен иметь в постели, учитывая большое количество воды и
очень питательный рацион.
переводится, пожалуйста, подождите..
Результаты (русский) 3:[копия]
пневмония является острым воспалением легких.это может быть вызвано бактерий или вирусов «.он может следовать, холодный и
бронхит или мав пришла внезапно.он также может быть com ¬
plication кори или коклюша.ребенок выглядит плохо,
жар, кашель, и очень быстрое дыхание.он может также com ¬
простой боли в груди.врач должен ознакомиться и
в зависимости от тяжести ребенок может рассматриваться на родине
или помещены в больницу.если его дыхание очень быстро, он, возможно,
нужен кислород.большинство pneumonias можно относиться с antibi ¬
otics.пневмония может быть опасен в недоедания детей,
или в очень маленьких детей, особенно если это связано с органом, ¬
изм «стафилококк.вирусная пневмония лечит постепенно.
ребенок должен оставаться в постели,учитывая большое количество воды и
весьма питательный диеты.
переводится, пожалуйста, подождите..
Поддержка инструмент перевода: Клингонский (pIqaD), Определить язык, азербайджанский, албанский, английский, арабский, армянский, африкаанс, баскский, белорусский, бенгальский, болгарский, боснийский, валлийский, венгерский, вьетнамский, галисийский, греческий, грузинский, гуджарати, датский, зулу, иврит, игбо, идиш, индонезийский, ирландский, исландский, испанский, итальянский, йоруба, казахский, каннада, каталанский, китайский, китайский традиционный, корейский, креольский (Гаити), кхмерский, лаосский, латынь, латышский, литовский, македонский, малагасийский, малайский, малайялам, мальтийский, маори, маратхи, монгольский, немецкий, непали, нидерландский, норвежский, панджаби, персидский, польский, португальский, румынский, русский, себуанский, сербский, сесото, словацкий, словенский, суахили, суданский, тагальский, тайский, тамильский, телугу, турецкий, узбекский, украинский, урду, финский, французский, хауса, хинди, хмонг, хорватский, чева, чешский, шведский, эсперанто, эстонский, яванский, японский, Язык перевода.
Pneumonia is an illness of the lungs and respiratory system in which the alveoli (microscopic air-filled sacs of the lung responsible for absorbing oxygen from the atmosphere) become inflamed and flooded with fluid. Pneumonia can result from a variety of causes, including infection with bacteria, viruses, fungi, or parasites. Pneumonia may also occur from chemical or physical injury to the lungs, or indirectly due to another medical illness, such as lung cancer or alcohol abuse.
Typical symptoms associated with pneumonia include cough, chest pain, fever, and difficulty breathing. Diagnostic tools include x-rays and examination of the sputum. Treatment depends on the cause of pneumonia; bacterial pneumonia is treated with antibiotics.
Pneumonia is a common illness, occurs in all age groups, and is a leading cause of death among the elderly and people who are chronically ill. Vaccines to prevent certain types of pneumonia are available. The prognosis for an individual depends on the type of pneumonia, the appropriate treatment, any complications, and the person’s underlying health.
Symptoms
Источник
Источник
Методическая разработка
открытого урока
по дисциплине | Профессиональный английский язык | |
для обучающихся | ІІ | курса |
специальности | 0302000 «Сестринское дело» | |
Ход занятия
Организационный момент
T: Good morning, students! Sit down, please! I am glad to meet you. How are you?
St: …
T: Who is on duty today?
St: …
T: Who is absent today? ….
St: …
T: What day is it today?
St: The 19th of November.
Актуализация знаний, умений
T: Let’s check up your home task. What is your home task for today?
St: …
T: Who wants to retell the text «ache»?
St: …
T: Who will answer the following questions?
ache is a symptom of many diseases, isn’t it?
Does it company measles and malaria?
What is a symptom of brain tumour?
The nouns. Give the examples to the nouns.
St: …
T: Do you learn vocabulary at home?Let’s guess the crossword puzzle.
What is the English for ”лечение“? (treatment)
What is the English for ”перелом“? (fracture)
What is the English for ”усталость глаз“? (eye-strain)
What is the English for ”врожденный“? (congenital)
What is the English for ”малярия“? (malaria)
What is the English for ”желудочек“? (ventricle)
What is the English for ”свинка“? (mumps)
What is the English for ”головная боль“? (ache)
What is the English for ”гипертония“? (hypertension)
What is the English for ”сердце“? (heart)
Изучение нового материала
А) краткое изложение основных правил темы.
T: Now, let’s begin our new grammar material. As you see, the theme of our lesson “Pronouns”.
Личные местоимения (Personal pronouns) – употребляются вместо существительных.
Personalpronouns
Subjective case Именительный падеж | Objective case Объективный падеж | ||
I | Я | Me | Мне, меня |
He | Он | Him | Его, ему |
She | Она | Her | Ее, ей |
It | Оно (он, оно) | It | Его, ему, ее, ей |
We | Мы | Us | Нас, нам |
You | Вы, ты | You | Вас, вам, тебя, тебе |
They | Они | Them | Их, им |
Притяжательные местоимения (Possessive pronouns) выполняют функцию определения существительных.
Possessivepronouns
My | Мой |
His | Его |
Her | Ее |
Its (неодушевленный предмет) | его |
Our | Наш |
Your | Твой, ваш |
Their | их |
B) Работасословарем
T: Look at the blackboard. You see different pictures and guess what disease describing on them.
St: Pneumonia
T: Today’s our lexical theme is Pneumonia. Let’s remember new words. Listen to me and repeat these words after me.
The vocabulary of the lesson: Pneumonia
An acute [ә’kju:t] – острый, сильный
Inflammation [inflәmei∫n] – воспаление
To confirm [kәn’fә:m] – подтверждать
Malnourished [mælnʌri∫d] – плохо питающейся
Bronchitis [brοή’kaitis] – бронхит
Whooping cough [huppiη kᴧf] – коклюш
Complication [k ᴧ mplikei∫n] – жалоба
St: …
С) Работа с учебником.
T: Our next task is reading the text from the textbook. Open the books on page 43, please. Let’s begin reading the text. (Л.Г. Казырева, Т.B.Шадская «Английский язык для медицинских колледжей и училищ»).
Текст «Pneumonia»
Pneumonia is an acute inflammation of the lung. It may be caused by bacteria or viruses. It may follow a cold and bronchitis, or may come on suddenly. It may also be a complication of measles or whooping cough. The child looks ill, has fever, cough, and very rapid breathing. He may also complain of pain in the chest. A doctor should be consulted, and depending on the severity the child may be treated at home or admitted to a hospital. If his breathing is very rapid, he may need oxygen. Most pneumonia can be treated with antibiotics.
Pneumonia can be dangerous in a malnourished child, or in very young children, especially if it is due to an organism called staphylococcus. Viral pneumonia cures gradually. The child should be kept in bed, given plenty of water and a highly nourishing diet.
Закрепление
T: It is for summarizing our knowledge. Today we study the grammar material “Pronouns”. Open the books on page 108 and let’s do exercises on the blackboard.
А) Закрепление грамматического материала. Выполнение упражнений.
Ex. 1 on page 108. Replace underlined words by the personal pronouns.
Mary is a good nurse.
John and Tom are twins.
Mr. Smith works in a hospital.
Ann is a doctor.
Peter and Mike are my sons.
My friend and I are students of the medical college.
Ex. 2 on page 109. Put the personal pronouns in brackets in the objective case.
1. This is a ward doctor and these are ________ patients. 2. Jane is _________ daughter. I like ___________ very much. 3. Olga is ________ best ward nurse. 4. What is _______ name? 5. I have a dog, _____ name is Ren. 6. This child is ill, _______ temperature is high. 7. We have got a new flat, _______ flat is rather big.
Ex. 3 on page 109. Fill in the blanks with my, her, his, your our, their.
Look at the nice girl! What is _______ name?
What is _________ favorite subject?
________ sister is a nurse.
We like _______ college very much?
_____ wife is a teacher.
Mr. and Mrs. White are from Boston, _______ son lives in New York.
Б) Закрепление лексического материала. Выполнение упражнений.
T: Today we study the lexical theme “Pneumonia”. Open the books on page 44 and let’s do exercises on the blackboard.
Ex. 1 on page 44. Translate into English.
Острое воспаление – _______________________________________________________
Возникает неожиданно – ____________________________________________________
Ребенок выглядит больным – ________________________________________________
Учащенное дыхание – ______________________________________________________
Боль в груди – _____________________________________________________________
Может быть опасным – ____________________________________________________
Плохо питающейся ребенок – _______________________________________________
A short video pneumonia
Ex. 2. Fill in the blanks.
Definition: __________________________________________________________________
Causes of the disease: _________________________________________________________
Symptoms: _________________________________________________________________
Treatment: __________________________________________________________________
Д) Проведение теста.
T: Now let’s do a test. You have 5 minutes to do the test. I wish you good luck.
Test yourself!
Choose a plural form of noun.
boxes+
boxs
boxen
boxies
box
Choose the plural form of noun.
childs
man
woman
foot
teeth+
Jane is … daughter, I like … very much.
my/her+
His/he
Mine/mine
I/me
her/its
… ward doctor is perfect specialist.
My
Her
Them
Theirs
Our+
… reads the book from the library.
Her
I
you
she+
we
The work done by … is very important.
He
She
my
Them+
You
Translate into English: острый
hand
acute+
back
mouth
eye
Translate into English: воспаление
foreign
back
fore
inflammation+
oath
Translate into English: подтверждать
look
to confirm+
stomach
intestine
eye
Translate into English: бронхит
Bronchitis+
bladder
uterus
lungs
oath
T: Have you finished?
St: …
T: Well done!
Домашнее задания
T: Your homework are learning by heart new vocabulary, translating and prepare retelling of the text “Pneumonia” on page 43. Moreover, repeat the definition of grammar theme.
Поведение итогов занятия
T: So students, you have worked well at the lesson today, haven’t you? Do you like it? Was it useful and interesting?
St: …
T: You all will get good marks for your work. Thank you for the lesson. Good-bye!
St: Good-bye!
Источник
1. С.Ж.Асфендияров атындағы қазақ ұлттық медицина университеті
Тақырыбы: Pneumonia
Орындаған: Мағзомова А.
Тобы: ЖМ16-018-01
Тексерген:
2.
Despite the achievements of modern medicine
and the emergence of new effective
antibacterial drugs, pneumonia is an extremely
common and life-threatening disease.
According to the frequency of fatalities,
pneumonia stands at the first among all
infectious diseases of the place. Reduce the
incidence does not work for many years
3. Pneumonia – acute infectious inflammation of the lower respiratory tract with mandatory involvement of lung tissue (alveoli,
bronchi,
bronchioles).
4. Currently, several types of pneumonia are distinguished:
1) -acquired pneumonia is the most common type
of disease.
2) Nosocomial or hospital pneumonia. This form refers to
the disease that developed when the patient was in the hospital
for more than 72 hours. At the of admission, the patient did
not have clinical manifeions of pneumonia.
3) Aspiration pneumonia – occurs as a result of ingress of
food, water, foreign objects into the respiratory tract.
4) Atypical pneumonia. A type of disease caused by an
atypical microflora (chlamydia, mycoplasmas, legionella, etc.).
5.
6. Causes of pneumonia
Pneumonia
is, above all, a bacterial disease
The main pathogens of pneumonia:
pneumococcus (Streptococcus pneumoniae),
staphylococcus aureus, Haemophilus
influenzae and atypical infections Chlamydia
pneumoniae, mycoplasma pneumoniae,
Legonella pneumoniae. More rarely, the
cause of acute pneumonia may be Klebsiella
pneumoniae, E. coli (Escherichia coli),
Pseudomonas aeruginosa, Acinetobacter, etc.
They are more common in patients with
severe comorbidities, in patients with
weakened immune system
7.
Пусковым
фактором
развития
пневмонии могут
быть различные
вирусные
инфекции. Они
вызывают
воспаление
верхних
дыхательных
путей и
обеспечивают
«комфортные
условия» для
развития
бактериальных
возбудителей.
8. Risk factors that increase the likelihood of developing pneumonia:
1) Diseases of internal organs, primarily of the
kidneys, heart, lungs, in the stage of
decompensation.
2) Immunodeficiency.
3) Oncological diseases.
4) Conducting artificial ventilation.
5) Diseases of the central nervous system,
including epilepsy.
6) Age is more than 60 years.
7) General anesthesia
9.
The main
symptoms of
pneumonia are
fever with a rise in
temperature to 3839.5 degrees C,
cough more often
with the departure
of abundant sputum,
dyspnoea with
physical exertion
and at rest.
Somes patients
may experience
discomfort or pain
in the chest.
10. Возможные осложнения пневмонии и прогноз
Возможные осложнения пневмонии и
прогноз
Пневмония может привести к развитию целого
ряда осложнений со стороны легких: абсцессу
легких, пневмотораксу, эмпиеме плевры и т.д.
Наиболее тяжелое осложнение – развитие
дыхательной недостаточности. Её развитие
более вероятно у пожилых больных, пациентов с
сопутствующими хроническими заболеваниями
легких (бронхоэктазами, хронической
обструктивной болезнью легких, хроническим
обструктивным бронхитом и т.д.) и сердца.
Дыхательная недостаточность у таких
больных может стать причиной смерти. Также к
летальному исходу может привести развитие
сердечно-сосудистой недостаточности.
11. What tests should I take if I suspect a pneumonia
If you suspect a pneumonia and the appearance of the
corresponding symptoms, you will definitely need to do
a clinical blood test. A sharp increase in leukocytes, an
increase in the number of stab neutrophils, and ESR can indicate acute bacterial inflammation. In this case,
an increase in the concentration of leukocytes more than
10 * 109 with a high degree of probability indicates
the development of pneumonia. Reduction of leukocytes
less than 3 * 109 or a rise of more than 25 * 109 are
unfavorable prognostic factors indicating a severe
course of the disease and a high risk of complications.
12.
Indispensable for the formulation of an accurate
diagnosis of pneumonia is the chest X-ray. It is
carried out in a straight line, and if necessary in the
lateral projection and allows not only to establish
the diagnosis of acute pneumonia and to identify
possible complications, but also to evaluate the
effectiveness of treatment.
Unfortunately, in a number of cases, radiography is
not rmative. In such situations, a more
accurate method of re is used – computed
tomography of the lungs. When does it make sense
to resort to this variant of diagnosis?
1) if the patient has all the s of acute
pneumonia, but the X-ray examination does not
allow to identify the focus of inflammation.
2) with relapsing pneumonia (more than 3
episodes), provided that the focus of inflammation
is located in the same lobe of the lungs.
3) if the x-ray picture does not correspond to the
clinical manifeions of the disease. For example,
the patient has s of acute pneumonia, and on
the roentgenogram a picture of atelectasis, etc.
13.
14. Treatment of pneumonia
Uncomplicated forms of
pneumonia can be treated
by general practitioners:
physicians, pediatricians,
family doctors and general
practitioners. The patient’s
serious condition requires
hospitalization, preferably
in specialized hospitals
(pulmonology department).
15. Indications for hospitalization for pneumonia:
1) Objective examination data: impairment of consciousness, respiratory rate more
than 30 per minute, reduction of diastolic pressure less than 60 mm Hg, and systolic
pressure less than 90 mm Hg, an increase in the heart rate more than 125 per minute.
2) Body temperature is less than 35.5 ° C or more than 40.0 ° C.
3) Reduction of oxygen saturation of blood is less than 92% of the norm.
4) Changes in laboratory parameters: the concentration of leukocytes is less than 4 or
more 25 per 109 per liter, a decrease in hemoglobin of less than 90 grams per liter, a
rise in creatinine of more than 177 μmol per liter.
5) Changes on the roentgenogram: changes in more than one lobe, the presence of a
cavity, effusion in the pleura.
6) Presence of foci of infection in other organs and systems (bacterial arthritis,
meningitis, sepsis, etc.).
7) Decompensation of concomitant diseases of the heart, liver, kidneys, etc.
8) Impossibility of adequate home therapy on indications.
16. Профилактика пневмонии
Доказано эффективной мерой профилактики
заболеваний легких, в том числе
пневмонии, является отказ от курения. Часто
пневмония развивается после перенесенной
вирусной инфекции, поэтому ежегодная
вакцинация от гриппа также считается
превентивной мерой.
Также для профилактики пневмонии
рекомендуется проводить вакцинацию
препаратом ПНЕВМО-23 один раз в пять лет.
Наиболее частым инфекционным
возбудителем, вызывающим развитие
пневмонии, является пневмококк. Вакцина
ПНЕВМО-23 создаёт иммунитет к данному
возбудителю пневмонии.
17. Features of nutrition and lifestyle for the treatment and prevention of pneumonia
FEATURES OF NUTRITION AND
LIFESTYLE FOR THE TREATMENT AND
PREVENTION OF PNEUMONIA
The regime is bed, in the stage of recovery – half-bed. Categorically
you can not smoke. Sufficient liquid intake is necessary.
ed rates – not less than 2.5-3 liters per day. In the daily
diet should be a sufficient number of proteins and carbohydrates
and vitamins, especially A, B and C.
Most patients benefit from breathing exercises. For example,
according to the technique of Strelnikova or Buteyko. Old practical
guidelines on pulmonology ed that patients puff balls
in their spare .
Before you do breathing exercises, consult your doctor if you can do
it. In a number of conditions, for example, with abscess of the
lungs, certain diseases of the heart, breathing exercises are
contraindicated.
Источник